OPDRACHTEN

Probiblio Organisatieadvies

De bibliotheeksector is enorm in beweging. Dat raakt niet alleen de sector als geheel: elke bibliotheek heeft te maken met een veranderende context waardoor ze vragen hebben over de eigen toekomst. Veranderen vraagt om een duidelijke focus en leiderschap, zodat elke bibliotheek de slag kan maken naar een toekomstgerichte, flexibele organisatie. De adviseurs van Organisatieadvies helpen de bibliotheken bij de transitie. Gedurende 6 maanden heb ik interim de Manager Organisatieadvies vervangen.

Het Financieele Dagblad

Projectmanagement voor een campagne van Het Financieele Dagblad. De vraag van het FD; positioneer het FD als een krant voor het MKB. Elke medewerker zou er een abonnement op moeten krijgen. Het idee; een goede krant is niet alleen een krant. Ze is een partner die er is als je haar nodig hebt. Werkzaamheden; projectmanagement van onderzoek en campagne onderdelen zoals whitepaper, radiospot, video's en social.

Traineeship

Met het traineeship zorgt Probiblio voor werving, binding en ontwikkeling van jong talent voor de bibliotheekbranche. In het tweejarige traineeship werken de trainees op verschillende opdrachten binnen het netwerk van Probiblio. De trainees gaan stevig aan de slag met hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. En dragen met de opdrachten direct bij aan het bouwen van de bibliotheek van de toekomst. Als Talent Development Manager begeleid ik de 9 trainees en verzorg voor 37 bibliotheek-organisaties het accountmanagement.

Probiblio

Gedurende 1 jaar heb ik interim de functie Manager Communicatie vervuld bij Probiblio. Op basis van het Meerjarenplan heb ik een strategisch communicatieplan geschreven. Samen met NGS heb ik de merkpositionering ontwikkeld inclusief een internal branding traject en OGSM voor de afdeling. Daarnaast heb ik de basis neergezet voor marketing en de start gemaakt met de ontwikkeling van de nieuwe website.

LAB Mediaplein

Het Mediaplein is een initiatief van Beeld & Geluid, Museum Hilversum en Bibliotheek Hilversum. Het Mediaplein verbindt en verbeeldt mensen en hun verhalen, de makers en het grote publiek. LAB is de proeftuin voor het Mediaplein waar met het concept in de hand via experimenten en onderzoek wordt uitgevonden hoe de programmering voor het Mediaplein het best kan worden ontwikkeld. Voor de experimenteerfase heb ik samen met SOS Design de huisstijl, de website en signing ontwikkeld. En de marketingcommunicatie verzorgd.

Longfonds

Bij één op de vier mensen die overlijden speelt een longziekte een rol. En voor ruim 1,2 miljoen mensen is ademhalen een terugkerende of voortdurende strijd. Voor het Longfonds heb ik samen met een creatief team 2 boekjes ontwikkeld gericht op Nalaten aan het Longfonds.
In ‘Voor altijd’ staat alles over nalaten en het werk van Longfonds. ‘Voor later’ is een levensdocument waarin je je eigen wensen, dromen en herinneringen kunt opschrijven.

FOODBOX De Smaak van Heemstede

Eind maart 2020, bij de start van de coronacrisis, ben ik met Foodbox De Smaak van Heemstede gestart. Aanleiding was een oproep bij het tv-programma Jinek om lokale food-ondernemers door de coronacrisis te helpen. Als liefhebber van lekker eten en lokale winkeliers, ben ik de dag erna spontaan de winkelstraat ingelopen. Met als resultaat 11 enthousiaste food-ondernemers en een groep fantastische vrijwilligers sloten ook aan. Een Foodbox bevat delicatessen van lokale ondernemers die tezamen een compleet gerecht vormen. Ik sluit een eigen recept bij. Tijdens corona zijn er in totaal een paar duizend foodboxen aan huis bezorgd!

SVB

De Sociale Verzekeringsbank wil terug naar haar kern, naar ‘de bedoeling’. Als onderdeel van het veranderprogramma heb ik met een creatief team een communicatie concept ontwikkeld voor het SVB personeelsmagazine. Voor de realisatie heb ik de communicatieafdeling en 50 medewerkers mbv workshops en ‘coaching on the job’ geleerd om zelf het SVB-magazine ‘De Bedoeling’ te maken.

Reach Communications

Reach Communications is een bureau gespecialiseerd in strategische communicatie. Tijdens piekperioden spring ik als freelancer bij voor account- en projectmanagement werkzaamheden. En gedurende het zwangerschapsverlof van een van de medewerkers heb ik er ruim 4 maanden interim gewerkt. Voor o.a. ARN, Breda University, ELI Play, Longfonds en Riskonet.

Relatics

Relatics opereert succesvol op de Nederlandse markt en wil nu ook buitenlandse markten veroveren. Op basis van interviews met klanten, prospects, medewerkers en andere relaties heb ik samen met het strategisch team Relatics geholpen bij het ontdekken van haar DNA en deze vertaald naar een authentiek merkverhaal dat internationaal ingezet gaat worden.

Lyvore

Lyvore staat voor de uitdaging om 80 structureel openstaande vacatures voor verplegend personeel te vervullen. Op basis van gesprekken met verpleegkundigen is er een ‘taal’ ontwikkeld die herkenbaar is voor potentiele medewerkers. Deze taal is vertaald naar vacatures, een website, films en fotografie. De reacties op de vacatures zijn fors toegenomen en Lyvore wordt nu als voorbeeld gezien van succesvolle arbeidsmarkt-communicatie in de zorg.

Autorecycling Nederland

Autorecycling Nederland staat in haar jubileum jaar voor een uitdaging om alle communicatie activiteiten te realiseren. Tijdens een periode van 3 maanden heb ik ad interim gezorgd voor de reguliere communicatie activiteiten zoals websites, nieuwsbrieven en social media. Plus enkele bijzondere projecten voor het jubileum en de realisatie van een campagne voor het recyclen van scooters.

Bij het Amsterdamse leven hoort goed en lekker brood. Met bezieling gemaakt, vrij van kunstmatige toevoegingen en vol van smaak. Zo bakken Rob en Khalid hun broden. Elk product van De Bakkers van Oost is gegarandeerd die ochtend versbereid. Eerlijk en puur. Gedreven door vakmanschap. De Bakkers van Oost: de smaak van Amsterdam. Met een creatief team heb ik deze ambachtelijke bakker geholpen hun verhaal te vertellen. Vastgelegd in een merkverhaal en doorvertaald naar logo, fotografie en website.

Voor trendwatcher Gaby van Gestel heb ik samen met het team van het Zweedse creatieve bureau KNAK een visuele identiteit ontwikkeld. Op basis van intensieve gesprekken met Gaby hebben we haar merkverhaal geschreven en een doorvertaling gemaakt in logo en huisstijl.

Jouw project?

Wil je weten of ik ook jouw organisatie kan helpen? Graag kom ik kennis maken. Ik kijk uit naar je bericht!